søndag 6. juni 2010

Intervju med de reisende

Web-Master(e) Andreas og Mats sitter en søndagskveld, kun få dager før avresie med et lite intervju til det vordende par.

Andreas: Tror du at fysikken holder helt til Lindesnes ?

David: heheh..selvfølgelig. Mye sår rumpe, fysikken går nok bra. Det blir verre med psyken. Bor tross alt i 3.etasje på Nyland går i trapper hver dag.

Line: Time will show, har slitt med vond rygg, men skal få knekt den opp av manuell-terapeut. Så satser på at det går i orden. (Med et smil :))

Andreas: Har du i forkant av turen trent noe på sykkel ?

David: Har tilsammen syklet fra Nyland til Gul-huset og det er vel 1 km, har mest vært mental trening.

Line: Jeg er jo idrettsstudent og bare det sier sitt, heheh. Har hatt et aktivt idrettsår i Finnmark, som er den beste plass på jord.

Andreas: 1 mnd på sykkelsetet, blir det ikke surt å gå glipp av VM i fotball ?

David: NEI ! driter i hele VM ! (Men han skal for alt i verden sitte på en eller annen pub når finalen går, så blir helt greit)

Line: Jeg syntes det er litt dumt at David går glipp av det når jeg vet at han hadde gledet seg til det. Og jeg har allerede spolert FA-cup finalen for han.

Andreas: Hva ser du mest fram til å se på turen ?

David: Rumpa til Line og den fine mellomgangen mellom hofte og rygg, alle de forskjellige asfalttypene og Lindesnes.

Line: Gleder meg til å se Norges storslåtte naturen fra sykkelryggen, gleder meg også til å se mamma på Lindesnes. Også de knallkjekke supportergjengen i Biri (Gjøvik kommune) og alle bobilene som kjører forbi oss.

Andreas: Hvis du må velge en, hvem er du mest lik i Tour de France i fysikk, fasong og holdning ?

David: Hva heter han som kommenterer hele greia da..... "Mats: Johan Kaggestad".

Line: De damene som deler ut champis til gutta, men Gunn-Rita Dahle er jo et forbilde.


Mats: Hvordan er dine sykkelkunnskaper når det gjelder det rent tekniske?

David: Jeg klarer gire, bremse og tråkke! PS: har skifta slange på det ene hjulet på 25 minutter..

Line: Mine sterker sider ligger i det å ta på seg hjelmen også.. tenke tenke.. jeg er flink til å dette og god til å slå ut sykkelskoene når dette trengs.

Mats: Er det noe eller noen du vil savne på denne turen?

David: Jeg vil savne.. ikke noen av dere i hvertfall.. standard er jo å savne mamma for det gjør jeg jo hele tiden og vanlige klær.. alt annet enn tightsen.. og VM! Savner og ikke sykle må jeg ha med!

Line: Godgjengen i Alta, familien min i Alta(?), kanskje en dusj i ny og ne og kjolene mine.. kagene til Camilla vil jeg også savne!

Mats: Det er en kjent sak at på lengere turer møter man mange mentale utfordringer, hvem av dere vil ta på dere ansvaret for å være den positive når stiv kuling og regn samarbeider på det groveste?

David: JEG!
Line: NEI JEG!

Mats: Proviant er en viktig del av livet og selvfølgelig turen. Hvordan har dere pakket med tanke på karbohydrater, fett og proteiner?

David: satser min lit til statoilboller og pølser.. for alt annet har vi fiskestanga

Line: Jeg er Alta sitt største matvrak, sånt sett jeg ser på denne turen og håper på å få vekk noen av de ekstra Altakiloene.. har planlagt godt og selvfølgelig bakt "havrebomber", men det er ikke til å nekte på at når sutringen begynner er det bare for David og dra innom nærmeste butikk og kjøpe noe smågodt og alle verdensproblemene er løst (Les: Gaza trenger godteri).

1 kommentar:

  1. Hysterisk morsomt!!!!!! ler så eg grin her eg sett :D

    SvarSlett